Monday, February 1, 2010

smILe ^____^




Bismillahirrahmannirrahim..
smile...smile...smile...
senyum itu sedekah..
walaupun kita berada dalam kesusahan @ kegelisahan...
kita harus redha dan tabah menghadapi ujian yang datang daripada Allah..
so..jika saya menghadapi masalah..
saya selalu tidak mempamerkan masalah saya di wajah saya..hehe
saya akan sentiasa tersenyum..
walaupun sebenarnya pahit..
smile...smile...smile...
mesti ada sebab2 yang membuatkan kita sebagai manusia harus senyum..
di sini ingin saya nyatakan sebab2 kita perlu senyum :))
(reason2 ni saya search di internet..huhu)
Senyum boleh membuatkan kita ini nampak menarik..
Senyum juga boleh mengubah mood kita yang dari mulanya bad mood
jek..bertukar kepada good mood..haha XD

Senyuman kita juga boleh mengubah mood orang lain jugak..ahaks..yang tengah sedih2..boleh happy plak dengan tiba2nya bila tengok kita nih senyum2...kih3 (ada ke??)
Senyum boleh hilangkan stress..ia boleh mengubah muka kita yang tgh stress nih menjadi berseri-seri dan nampak awet muda..eceh..
Senyum membantu sistem immunisasi kita untuk berkerja dengan baik..
Senyum merendahkan tekanan darah dalam badan kita ni..sesape yang menghadapi tekanan darah yang tinggi banyak2kan lah senyum ye..huhu
Senyum membebaskan endorphins, natural pain killer dan serotonin yang membuatkan kita berasa tenang..senyum merupakan dadah semulajadi..ngeeeee
Senyum akan membuatkan kita berasa lebih konfiden dan diri akan nampak lebih menonjol..so, jika kita berada dalam satu mesyuarat atau perjumpaan..org ramai akan datang kepada kita dan beramah mesra dengan akrabnya..ngeh3.
.
Senyum membantu kita untuk sentiasa berfikiran positif..btol3...
Hah,,banyakkan manfaat dengan senyum ni..hehe..so...
Akhir kata dari saya..smile always!!!!!!!!!!!!!!!!!!


p/s: mood x berapa nak baik,so senyum lah..haha XD


No comments:

Post a Comment